آرشیو فروردین ماه 1401

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت ، دیجیتال مارکتینگ

سئوکار کیست؟

۱۶ بازديد

سئوکار کیست؟

 

می توان گفت هدف اصلی هر کسب و کار یا فردی طراحی سایت، کسب درآمد و رشد کسب و کار است. همانطور که می دانید طراحی سایت اولین قدم برای رسیدن به این هدف است و با داشتن یک سایت، کار اصلی شما تازه شروع کار است. شما باید سایت خود را به مردم معرفی کنید. راه های مختلفی برای ارائه سایت به مخاطبان هدف وجود دارد. اما در این مقاله محور بحث ما بهترین و طبیعی ترین روش یعنی سئو و بهینه سازی سایت است.
در واقع با استفاده از تکنیک ها و استانداردهای معرفی شده توسط خود گوگل، سایت خود را برای موتورهای جستجو و البته برای کاربر بهینه می کنیم.
سئو نیز مانند هر حرفه دیگری نیاز به دانش و تجربه دارد. بنابراین اگر بینشی در مورد بهینه سازی سایت ندارید، بهتر است پروژه بهینه سازی سایت خود را برون سپاری کنید یا یک سئوکار حرفه ای استخدام کنید. اما سئوکار کیست و کارشناس سئو چه وظایفی دارد؟ در پاسخ به این دو سوال مهم با ما همراه باشید.

سئوکار کیست؟

سئوکار حرفه ای کیست؟

 

توضیح اینکه کار سئو چیست ممکن است کمی سخت باشد، اما به طور کلی می توان گفت که وظیفه آنها این است که سایت را طوری برنامه ریزی کنند که سایت رتبه خوبی داشته باشد و در نتایج گوگل معتبر باشد. شاید این توضیح کمی مبهم باشد! بنابراین، موضوع را کمی بیشتر توضیح می دهیم.
بهینه سازی وب سایت به ما کمک می کند تا خدمات و محصولات خود را به افراد بیشتری ارائه کنیم و زمانی که کاربران کلمات کلیدی ما را در گوگل جستجو می کنند، سایت ما به آنها نشان داده می شود. به عنوان مثال، اگر طراحی سایت فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی انجام داده اید، برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی بهینه سازی موتور جستجو، سایت شما باید در نتایج جستجو ظاهر شود تا فروش خوبی داشته باشد.
 
کار یک سئوکار تجزیه و تحلیل سایت و حوزه کاری خود و البته رقبای سایت خود و یافتن کلمات کلیدی مهم و محبوب است. در نهایت، بر اساس گزارشی که از سایت خود ارائه می دهید، یک استراتژی بهینه سازی سایت خوب ایجاد کنید. این استراتژی شامل مقالات مورد نیاز، محتوای سایت، عناوین مقالات، لینک های داخلی و خارجی و موارد دیگر می باشد.
 
هدف اصلی و نهایی از انجام این کار افزایش ترافیک سایت شماست. اما افزایش ترافیک به تنهایی کارساز نیست. کاربر به سایت شما هدایت می شود، اما عناصر و بخش های مختلف داخل سایت نیز باید بر اساس استانداردهای UI/UX طراحی شوند تا کاربر به راحتی با بخش های مختلف سایت ارتباط برقرار کند و به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کند. سئو بر اساس تجربه شما در این زمینه به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف سایت خود را هم از نظر ساختار و هم از نظر محتوایی پیدا کنید و اصلاح کنید.
 
توجه داشته باشید که برخی از این مسائل مربوط به ساختار سایت می باشد و این شرکت طراحی سایت در تهران است که مسئولیت حل آن را بر عهده دارد. بنابراین در انتخاب یک شرکت یا طراح وسواس به خرج دهید و مطمئن شوید که از پشتیبانی مناسب برخوردار هستند.

 

وظایف یک متخصص سئو چیست؟

 

گوگل حدود 200 فاکتور را معرفی کرده است که باید برای سئو در نظر گرفته شود. همچنین برای کنترل عواملی مانند بک لینک و تولید محتوای باکیفیت و منحصر به فرد، الگوریتم هایی مانند الگوریتم پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم پاندا و ... در نظر گرفته شده است. سایت شما به طور منظم توسط ربات های گوگل کنترل و تجزیه و تحلیل می شود و هرگونه اقدام اشتباه، از جمله دریافت لینک های اسپم و کپی محتوا، ممکن است منجر به جریمه شدن سایت شما توسط گوگل شود.
پس واضح است که کار یک سئوکار فقط درج چند بک لینک و تولید محتوا نیست. یک متخصص سئو سایت به طور منظم سایت شما و رقبای شما را تجزیه و تحلیل می کند، کلمات کلیدی محبوب را پیدا می کند و یک سری اقدامات را برای افزایش بازدید سایت و افزایش کاربران وب سایت انجام می دهد که در نهایت باعث افزایش کسب و کار و فروش شما می شود.
 
برای بهینه سازی سایت باید فاکتورهای زیادی رعایت شود و کارشناس سئو باید به روز باشد و بر روی سایت شما طبق آخرین استانداردهای گوگل کار کند. به طور کلی، یک سئوکار حرفه ای باید موارد زیر را درک کند:

 

  •   دلیل اهمیت لینک ها چیست و قوانین و اصول لینک های داخلی و خارجی چیست؟
  •   آیا صرف هزینه برای تبلیغات کلیکی منطقی است؟
  •   سئو داخلی چیست و چه عواملی باید در آن استفاده شود؟
  •   سئو خارجی چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
  •   چگونه می توان از روش های جدیدی مانند سئوی ویدیویی برای رشد کسب و کار استفاده کرد؟
  •   اصول تولید محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟
  •   تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رشد کسب و کار و سئو چیست؟

با طراحی سایت طلا و جواهر، فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر خود را باز کنید

۱۵ بازديد

طراحی سایت طلا فروشی

این روزها افراد می توانند با داشتن سایت و تبلیغات در اینترنت سرعت کسب و کار خود را افزایش دهند. کسب و کار جواهرات یکی از این مشاغل است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. زیورآلات یکی از کالاهایی است که همیشه مشتری و فروش دارد. اگر در این زمینه، طراحی سایت طلا فروشی و جواهر یا راه اندازی صفحه فروشگاهی فعالیت می کنید، شعبه آنلاین زیورآلات خود را باز کنید و درآمد، فروش و سودآوری خود را افزایش دهید. در ادامه به مزایای طراحی سایت طلا و جواهر می پردازیم.
 
این روزها یکی از راه های جذب مشتری تبلیغات اینترنتی است. دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای چاپ تراکت و بروشور ندارید و با صرف هزینه کمتر برای تبلیغات هدفمند، فروش و درآمد خود را با جذب مشتری افزایش خواهید داد. روش های تبلیغات اینترنتی یا مزایایی مانند سودآوری جایگزین مناسبی برای تبلیغات سنتی شده است.

مزایای طراحی سایت طلا و جواهر

مزایای طراحی سایت طلا و جواهر

 
وقتی فقط یک مغازه برای فروش طلا دارید، مشتریان شما ساکنان منطقه و محله و در بهترین حالت شهر شما خواهند بود. فروش طلا به شهرهای دیگر امکان پذیر نیست یا مشکل است. با فرض اینکه محل کار شما تهران باشد چگونه می توانید جواهرات خود را به اصفهانی ها معرفی کنید و از آنجا مشتری جذب کنید؟ مهم نیست که چقدر در طراحی یا قیمت گذاری طلا و جواهرات مزیت رقابتی داشته باشید، بدون برجسته شدن و شناخته شدن، فروش نخواهید داشت.
 
 
فرض کنید می خواهید شعبه دیگری در شهر دیگری راه اندازی کنید. برای این کار باید یک مکان جدید اجاره کنید که هزینه های اضافی مانند قبض آب، هزینه ساخت، مالیات و غیره را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، باید محصولات را هم در مکان فعلی و هم در مکان جدید آپلود کنید. در واقع برای شروع باید پول زیادی پرداخت کنید و باید مدتی را صرف بازاریابی و جذب مشتری کنید که باز هم باید جداگانه هزینه کنید.
 
اما با راه اندازی و طراحی آنلاین جواهرات، مشتریانی از سراسر کشور خواهید داشت و دیگر محدود به مکان ها نیستید. به علاوه، تنها با یک لپ تاپ و اینترنت در هر کجا، حتی در خانه، می توانید وب سایت و مشتریان خود را مدیریت کنید.
 
مزیت دیگر طراحی وب سایت طلا و جواهر این است که دیگر نیازی نیست هر روز به فروشگاه بروید و حضور فیزیکی داشته باشید. از طرفی نیازی نیست در روزهای تعطیل فروشگاه خود را ببندید و عملاً کسب و کار و فروش خود را منحل کنید.
 
به خاطر داشته باشید که اینها مزایای فروش آنلاین جواهرات است. ما یک پلتفرم را در نظر گرفته ایم که آن هم قیمت طراحی سایت طلا و جواهر است، اما روش های دیگری نیز برای فروش آنلاین وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

روش های فروش اینترنتی طلا و جواهر.

 

دو راه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد. روش اول طراحی سایت و روش دوم استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی است. از آنجایی که اینستاگرام به محبوب ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان تبدیل شده است، فعالیت در پلتفرم اینستاگرام زودتر به نتیجه می رسد. در زیر به این دو روش و نحوه شروع و ادامه کار روی هر کدام می پردازیم.

 

طراحی سایت جواهرات

شاید تجربه ای در زمینه سایت سازی نداشته باشید و ورود به این حوزه برای شما کمی سخت و پیچیده باشد. اما نگران نباشید ما در ویدیانا از ابتدا تا انتهای کار سئو و بهینه سازی سایت در کنار شما خواهیم بود. قبل از صحبت در مورد طراحی سایت، اشاره ای کوتاه به سئو می کنیم.

سئو و بهینه سازی سایت به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل است. گوگل فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی سایت در نتایج دارد که سئو از آن ها آگاه است و سایت شما را بر اساس این عوامل بهینه می کند. هنگامی که سایت شما در ازای جستجوی کاربران بهینه و رتبه بندی شد، سایت شما در نتایج گوگل ظاهر می شود. به عنوان مثال، برای تجارت خرید طلا، اگر شخصی دستبند را جستجو کند، سایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر می شود. این ورودی گوگل در نهایت باعث افزایش فروش و رونق کسب و کار شما می شود.

پس چه مراحلی برای طراحی سایت طلا و جواهر مورد نیاز است؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک هدف تعیین کنید. هدف شما از طراحی سایت چیست؟ آیا قصد ارائه محصولات خود را دارید یا قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید؟ هر یک از این عناصر عملکرد و ویژگی های خاصی خواهند داشت.

پس از تعیین هدف، باید بازار را تحلیل کنید. اگر قبلاً یک جواهرفروشی فیزیکی دارید، این مرحله برای شما راحت تر است. در این مرحله باید بدانید بازار هدف شما چه کسی است، معمولاً بازار هدف این کسب‌وکار خانم‌ها هستند، اما اگر محصولات شما مختص گروه خاصی است و به‌عنوان یک بازاریابی جاه‌ای فعالیت می‌کنید، باید این فرد را شناسایی کنید.

طراحی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر


به عنوان مثال، شما ممکن است فقط با محصولات مردانه یا یک انگشتر مناسب برای زوج های جوان کار کنید. این امر در آینده برای استراتژی تولید محتوا و در ابتدا برای طراحی سایت مهم است. زیرا المان ها، المان ها و ترکیب رنگ هایی که برای سایت برای آقایان طراحی می شود با خانم ها یا زوج های جوان کاملا متفاوت است.
همچنین با تجزیه و تحلیل بازار متوجه می شوید که کدام محصولات بیشترین فروش را دارند و باید تمرکز بیشتری روی آن داشته باشید. یا اینکه کدام محصولات به تبلیغات بیشتری نیاز دارند و باید روی آن تمرکز بیشتری داشته باشید.

پس از انجام این مراحل باید یک شرکت مناسب برای طراحی سایت ارزان طلا و جواهر انتخاب کنید. شرکتی که حداقل چند سال با آن در ارتباط خواهید بود و به کارهای مختلف سایت مانند به روز رسانی نیاز خواهد داشت. بنابراین، در اوایل، برای تحقیق در مورد شرکت های طراحی سایت و انتخاب شرکت مناسب برای این کار وقت بگذارید.

در نهایت پس از تحویل پروژه نوبت به شما می رسد که وارد اطلاعات و درج محصولات خود شوید. فراموش نکنید که کاربر امروزی به دنبال اطلاعات است و سایت شما باید غنی از اطلاعات باشد و به مرجعی در زمینه شما تبدیل شود. هرچه اطلاعات کامل تری به مخاطبان خود بدهید، احتمال خرید و مشتری شدن آنها بیشتر می شود.

 

 

چگونه با طراحی سایت ورزشی یک کسب و کار ورزشی سودآور راه اندازی کنیم

۱۴ بازديد

چگونه با طراحی سایت ورزشی یک کسب و کار ورزشی سودآور راه اندازی کنیم

طراحی سایت ورزشی

نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین ورزشی با طراحی سایت ورزشی

اگر کسب و کار ورزشی دارید و به فکر گسترش آن هستید، استفاده از خدمات طراحی سایت ورزشی می تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد، اما به غیر از طراحی سایت ورزشی، روش های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. در واقع این نوع سایت یک نوع طراحی سایت خدماتی محسوب میشود.
 
اگر در شبکه های اجتماعی بچرخید با کانال های مختلفی مواجه می شوید که در زمینه ورزش فعالیت می کنند و خدماتی مانند برنامه ورزشی، رژیم غذایی، روش های درمانی با استفاده از حرکات ورزشی و... را به مردم ارائه می دهند. برخی از این خدمات رایگان هستند. در واقع صاحبان این مشاغل بخشی از خدمات را به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می دهند و پس از احساس نیاز در کاربر خود، خود را معرفی کرده و به فروش می رسانند.

به عنوان مثال حرکات ورزشی کاملا تخصصی را به صورت رایگان به مشتری معرفی می کنند و استفاده از تشک های ورزشی را برای انجام این ورزش ها پیشنهاد می کنند و با توجه به اینکه با خدمات رایگان آنها اعتماد به نفس پیدا کرده است، مشتری محصول ارائه شده توسط این افراد را خریداری می کند.
بیشتر مردم این مشاغل افرادی هستند که به هر دلیلی نمی توانند به باشگاه بروند و زمانی را در خانه به ورزش بگذرانند. اگر در زمینه ورزش نیز تخصص دارید، طراحی سایت ورزشی، می توانید در زمینه تمرین فعالیت کنید و یا طراحی فروشگاه اینترنتی، می توانید محصولات ورزشی را به صورت آنلاین بفروشید. در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزشی قصد داریم نحوه راه اندازی کسب و کار ورزشی سودآور را توضیح دهیم.

 

مزایای طراحی سایت ورزشی

 

به طور کلی ورود دامنه به صورت آنلاین در هر زمینه کاری مزایای منحصر به فردی دارد. سبک زندگی امروزه مردم را وارد اینترنت کرده است و برای هر نیازی، از خرید لوازم یدکی گرفته تا خرید غذا و پوشاک، اولین قدم گوگل جستجو است. حتی برای اطلاع از قیمت گذاری یا تحقیق در مورد جزئیات محصول، افراد مخفیانه به موتور جستجوی گوگل مراجعه می کنند تا خریدی مطمئن انجام دهند. اینها برخی از مزایا هستند.

 

1. کمترین هزینه کسب و کار آنلاین

این مزیت را با یک مثال در نظر بگیرید. فرض کنید قصد گذراندن دوره ایروبیک را به صورت حضوری دارید. اولین قدم این است که یک مکان خاص برای برگزاری کلاس اجاره کنید. همانطور که می دانید برای اجاره چنین مکانی باید چندین میلیون هزینه کنید و هزینه های اضافی مانند برق، آب، تجهیزات، رختکن و ... خواهید داشت که کنار هم قرار دادن این هزینه ها به بودجه ای 100 میلیونی نیاز دارد و شما ممکن است در چند ماه اول سودی نداشته باشید، زیرا درآمد شما فقط هزینه های اولیه باشگاه را پوشش می دهد.

 

از طرفی برای طراحی سایت به پول بسیار کمتری نیاز دارید و هر دوره را بصورت آنلاین خواهید خواند. برای شروع و طراحی سایت ورزشی هزینه ای پرداخت می کنید و کسب و کار آنلاین شما راه اندازی می شود و دیگر خبری از هزینه های اضافی اجاره، فاکتور و تجهیزات نیست.

 

2. دسترسی مردم به شما را افزایش دهید

وقتی یک باشگاه فیزیکی راه اندازی می کنید، افراد نزدیک به باشگاه شما  شما می پیوندند. در واقع، مشتریان شما محدود به محله و منطقه نزدیک به باشگاه شما خواهند بود. اگر سایت دارید، باشگاه شما آنلاین خواهد شد و افراد از سراسر کشور می توانند در دوره آنلاین شما شرکت کنند. دیگر حتی نیازی به رزرو اتاق آفتابگیر یا سالن جداگانه برای مردان و زنان ندارید. با طراحی سایت باشگاه ورزشی آنلاین هرکسی در هر زمان و از هر مکان می تواند از خدمات ورزشی شما استفاده کند و به دلیل عدم محدودیت تعداد زیادی از مشتریان از سراسر کشور مشتری خدمات ورزشی شما خواهند بود.

 

3. افزایش درآمد با طراحی سایت ورزشی

مشاغل فیزیکی از نظر زمانی و مکانی محدود هستند، مثلاً در روزهای تعطیل مانند نوروز، باشگاه باید تعطیل باشد و عملاً هیچ درآمدی نخواهید داشت. یا اگر چند روز فرصت رفتن به باشگاه و تدریس کلاس ندارید، باشگاه تعطیل می شود. رفتار مشتری در این حالت یکی از دو راه خواهد بود که یا منتظر شما هستند یا به باشگاه و مربی دیگری می روند تا دوره خود را اجرا کنند که در این صورت مشتری خود را از دست خواهید داد و دوباره به بازاریابی و جلب اعتماد مشتری در طول دوره کاری خود نیاز خواهید داشت. فرآیند جذب مشتری خواهد داشت.
 
جذب مشتری جدید می تواند دشوارتر و پرهزینه تر از هدف قرار دادن یک مشتری معمولی باشد. اما با طراحی وب سایت ورزشی دیگر آن مشکلات را نخواهید داشت و می توانید از هر کجا و در هر زمانی کسب و کار خود را مدیریت کنید. شما به راحتی می توانید به برنامه های شخصی خود مانند سفر برسید و همچنین فروش و سود داشته باشید.

 

4. بدون محدودیت مکانی

هنگام طراحی یک مکان ورزشی، نیازی نیست که هر روز در یک ساعت مشخص سر کار بروید، با تحمل ترافیک شهری و شلوغی. فقط با یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی و اینترنت، هر کجا که هستید، مدیریت کنید.